Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Love Is Simple

Sunday, May 25

TUJU SATU MATLAMAT !



Sekian lama tak bersua kan ? fuiyoo, dramatik gila ayat. Haha. Maaf-maaf lupa nak bagi salam. Ehem-ehem ! Assalamualaikum dan salam sejahtera sidang pembaca sekalian. Ececey, macam ramai je yang nak baca kan ? *cebik* okay, back to sense. Sedar diri okay ?

Mula-mula, tajuk tak berkaitan sangat pun dengan post sebenar-benarnya. Cuma, nak cerita sikit matlamat aku yang baru terlintas sekejap tadi. Disebabkan terlalu tergores dengan ayat yang ditutur oleh seorang lelaki dari Tingkatan 6 atas yang tak perlu lah aku sebutkan namanya kutt. Hemm, nampak sangat aku nii dibenci kadangkala. Sobs. Aku nak naik train je kutt. Salah ke ? Train tu dia punya ke hape sampai aku nak naik pun jadi isu besar sangat melebihi masalah negara ? cehh ! Bukan nak naik train sekali dengan dia pun ! Aku naik train ke Triang kau ke Lipis, apa ada hal ? GERAM ! ! Kadang-kadang aku tak tahan tinggal sini bukan sebab apa sangat, cuma masalah tu tak pernah surut. Ada je yang sengaja nak carik pasal. Mentang-mentang laa aku nii cool je. Elleyh, iyelaa tuu cool. Naik hangin saje kejenya. Aaaaa. Aku hangin pun disebabkan masalah-masalah nii laa. Wuuu~ nak makkk abahhh L

Dan akhirnya aku memilih untuk pulang dengan bas. Setel, tak perlu hadap orang-orang macam ni lagi *nangis* Eh, orang sedar laa orang ni sape. Bukan hadap sangat nak kawan dengan awak-awak tu. Cehh ! Hemm. Sabar.. sabar.. Lagi satu sem je lagi.

Buat betul-betul sem last ni dan tak perlu nak stay sini lelama untuk repeat. Yey ! Ya Allah, aku memohon.. Mudahkan jalan untukku.. Amin..

Betul laa orang cakap, sem last memang menguji keimanan dan kesabaran. Takpe-takpe, orang akan buktikan yang orang boleh buat. Tunggu laa. Okay, nak cerita pasal matlamat yang tergantung tadi. Matlamat aku cuma satu, gapai redha Allah, mak abah dan carik kebahagiaan dunia akhirat. Tinggalkan semua yang menyakitkan, hanya di TAHAP. Takkan bawak pulang ke tanah air Bera yang terchenta. Okay, dah laa tu. Sebak pulak rasa tulis post ni. Sobs.

Kejap, nak maklum yang tarikh dekat inche blog ni agak ralat sikit. Terlewat dari tarikh post sebenar, tak pernah pulak kira berapa hari lewat. Banyak masalah negara kan ? hemm. Post ni dikarang dengan penuh perasaan pada tarikh 26.05.2014 jam 12.23 malam. Dan disiarkan pada 26.05.2014 jam 2.45 petang disebabkan ketiadaan punca why fai di asrama. Sekian.

Moga kalian dan aku sentiasa dalam lindungan rahmat Allah hendaknya. Amin.

0 NoTa HaTi:

Post a Comment

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.